2010-07-06

Bitch

I get so fucking angry. There is this woman (well it´s the internet so it could be a man) that has been writing to me lately wondering about my bush. Not in any way sexually speaking but she has questioned me WHY I have a bush when it's not very common in the modeling world. And I have written back very politely. No problem. But today I got a new e-mail from her where she stated that she had been to a lecture where they had said that having a bush was out of fashion and was very 70´s. She just wrote to me to inform me that it might be better for me to shave so that people didn't find my portfolio out of date and unfashionable. Still keeping it very polite though. Unfortunately (or maybe fortunately) her user had been deleted so I wasn't able to answer her and tell her to fuck off. Any ways, here is my answer. Though in Swedish.
"Hej igen Marie.
Angående att raka sig eller ej så bryr jag mig inte ett uns om vad som är "på modet" Jag har själv systrar som är 14-16 och jag vet att det är en utbredd trens även bland yngre flickor och jag tycker det är en sjuk trend att kvinnor ska se ut som småbarn och att det anses "annorlunda" eller ofräscht om en kvinna inte rakar sig. Jag tycker det är helt idiotiska kvinnoideal att det som faktiskt är naturligt ses som fel. Jag skulle aldrig någonsin raka mig, skit samma vem det var som ville det. Dels tycker jag att det är förbaskat sorgligt att kvinnor tvingas göra detta, för det skulle aldrig hända en man. Dels är det många som av bekvämlighetsskäl inte rakar sig då det är större risk för infektioner. Jag har inga planer på att göra glamourbilder i alla fall så då tycker jag det är skit samma om jag är rakad eller ej. Det ser jag som min ensak. Om en fotograf dissar mina bilder pga detta klan han/hon dra åt helvete i vilket fall som helst. En sådan fotograf vill jag ändå inte jobba med.

Mvh/Gabrielle"
I am so angry I could just hit someone right now. Or throw something so it breaks. Or maybe just listen to Le Tigre.

4 comments:

  1. förstår inte att det fins sånna folk hade inte äns tänkt på busken tycker att bilderna är
    jätte bra va folk kan störa sig på nått så litet i en bild tråkigt mycket tråkigt.

    mvh fotointresserad

    ReplyDelete
  2. WTF! Alltså det finns fan folk till allt! Har hon inget bättre för sig än att lägga sig i om folk är rakade eller inte? Patetiskt! Stå på dig!

    ReplyDelete
  3. Anonymous7/7/10 18:46

    Stå på dej - skit i vad skruvade nissar/nissor skriver. /Lell H

    ReplyDelete