2010-05-06

Skola...

Så just nu läser jag Foto B på komvux. Det är en hemsk kurs. Mest för att jag redan kan allt och för att det finns idioter i min klass som spenderar/slösar hela lektionen på att fråga och inte förstå vad skillnaden på ett montage och en manipulation är. Hm...gick tidigare från skolan idag pga denna diskussion... Tidigare har jag i alla fall haft Love och Niklas i min klass att prata med och utbyta menande blickar med när lektionerna blir för långtråkiga. Men de har slutat dyka upp för att de tycker lektionerna är så tråkiga. Man kan nämnligen "jobba hemifrån" om man mailar in och säger det. Borde kanske göra det jag med, men det har hänt att jag faktiskt missat viktiga saker när jag gjort det tidigare. Nåväl, det är bara två veckor kvar på kursen... Jag måste bara komma på någonting att fota till mitt slutprojekt, det skall vara dokumentärfoto.

Bilderna är av på min syster Clara, fotade av mig som slutprojekt till Foto A. Jag föredrar utomhusbilder framför studio egentligen, men jag är inte så bra på det än. Blev rätt nöjd med dessa bilder, dock insåg jag i efterhand att det kanske var lite platt ljus, men Clara gör en exceptionell prestation!






No comments:

Post a Comment