2011-02-08

Pancakes!


Last night was wonderful. The fantastic Mr N and I had the best conversations ever. Up until half past one talking about Webers' theories, Lady Gaga, cheese, and weather praying or facebook statuses counted as social actions according to Weber. Went to bed and just kept talking. In the end he fell asleep and I lay thinking about bits and pieces (oh the caffeine...). Woke up this morning to the smell of pancakes. I must be the luckiest girl in the world to have the best boyfriend ever... We always end up talking about philosophy of politics, and I love it....

Now a bit too full of pancakes to function I am off to meet Edith at school. Really glad I met her btw. She is really great and I think we have a lot in common. We attended the same high school, but never knew each other, she was in the year under me. So much love to Edith!

2 comments:

  1. Jag gillar att svara på kommentarerna i mitt svarsfält, och likaså föredrar jag att svara på dina kommentarer i ditt svarsfält. På det viset blir det inte en enda röra av olika svar från olika människor angående saker som inte har något med inlägget att göra.

    Läser du sociologiprogram eller en kurs? Låter kul! Visst är juridik mer fyrkantigt än sociologi på många sätt, men det är ett trubbigt verktyg. Hur man ska utforma juridiken är ju en enorm och ofattbart komplex fråga. Jag håller inte heller med om allt i vårt rättssystem, men jag ser ex. inga skäl till hårdare straff än de vi har idag. Sedan kan man förstås alltid diskutera varför vissa brott bestraffas mer än andra, det kan jag hålla med om. Men enligt alla undersökningar som gjorts på området så har hårda straff ingen som helst avhållande effekt. Snarare gör det människor institutionaliserade och hårdare, för en fängelsemiljö är inte hälsosam för någon. Jag tror inte på straff utan vård. Genom att vårda människor avhåller man dem från att faktiskt begå fler brott.

    Haha, din bild av jurister var ju verkligen fördomsfull. Tyvärr har de flesta fördomar om jurister vilket är trist. Dock vet jag inte om jag kan säga emot eller ta åt mig, jag tillhör inte stereotypen. Men stereotypt sett tror jag jurister ofta är besserwissriga, perfektionister och självupptagna. Sociologer tror jag stereotypt bär runt på en Kånken-ryggsäck, är vänsterorienterade och extremt teoretiserande ;)

    ReplyDelete
  2. Imorgon slutar jag runt 16 tiden. Annars är det nästa vecka som det ser ut nu. Jag har en lektion på Tisdagar och Torsdagar. från 13:15-15:15 är det något som skulle passa in eller skulle något annat vara bättre?

    ReplyDelete