2010-11-10

Dreams


Time for essays. Colonialism is on the agenda. Mostly I'd like to finnish one of my short stories. But no time for that tonight. Mostly I would like a Blood & Sand and some company. London next week. I cant wait to get away. Lovely lovely London. Me, myself and my book. It seems like dreamland... Where would you go?

My nr 5 dream places to go are (in no particular order):

  • Somewhere close to the sea and with mountains. Maybe Iceland or Ireland.
  • The dessert. Where ever it may be.
  • Kap Verde, The island with the sunken ship.
  • India and Tibet
  • Walking through the English country side.
  • On a train trip through Asia.
Where would you go?

Time for tea I think...

5 comments:

  1. Hur fint blev det inte här då! ♥
    Lovely! Hög mysfaktor. Me like!

    5 ställen jag vill besöka

    Paris
    Wien
    Vinedig
    Ryssland
    England

    Sen finns det ju givetvis massor av andra ställen jag gärna skulle vilja besöka men först och främst tror jag dessa.

    ReplyDelete
  2. Har du inte varit i England? Tänker du London då eller Engelska landsbyggden?

    Venedig och paris skulle jag också gärna besöka. Ryssland vore också coolt. Vad ser du i Wien?

    ReplyDelete
  3. Jag håller fanimmig med dig på alla punkter Gabrielle! Skulle vilja addera att jag vill tillbringa en tid på en öde ö på Fiji också, då är det komplett!

    ReplyDelete
  4. Oj, tillfällighet att jag såg att du svarat här! :-O
    Hiwas släktingar bor i Wien och han har pratat så mycket gott om det. Han bodde där när han var liten, så jag vill ju givetvis åka dit och hälsa på hans släktingar. Det verkar super mysigt, sen ska vi tydligen bila därifrån till Venedig. :)

    ReplyDelete
  5. Åh...ja, det låter iof helt magiskt. Allt som innehålle bila eller tåga eller lifta gör mig lite knäsvag...

    ReplyDelete